Vikarierande fordonsansvarig till Kalmar

I Mekka Traffic koncernen ingår bl.a. Bergkvarabuss AB, Traveller Buss AB och Busscentralen i Malmö AB. Koncernens inriktning är verksamhet som omfattas av begreppet Traffic, bl.a. persontrafik med buss, underhåll, reparationer och reservdelar till företrädesvis nyttofordon. Verksamheten bedrivs för både interna och externa kunder.
Mekka Traffic AB driver tjugo serviceanläggningar för tyngre fordon, där även externa kunder utgör en betydande andel.
Genom den egna fordonsparken på ca 1300 fordon totalt, ca 2 miljarder kr i årsomsättning och 2000 anställda, utgör företaget det femte största inom branschen. Läs mer på www.mekkatraffic.se.

Som fordonsansvarig får du ett ansvarsfullt uppdrag att säkerställa att alla våra fordon uppfyller trafiksäkerhetskrav. 
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära uppdatering av fordon mot vägtrafikregistret vid nyinköp, på- och avställning samt försäljning. Vi förnyar och utökar kontinuerligt vår fordonsflotta vilket innebär att du specificerar och kvalitetssäkrar nya fordon, monterad utrustning, fordonsdata och nyckeltal. Uppdatering och uppföljning av databaserna Fordonskontroll och FRIDA med information om tekniska specifikationer, utrustning och kontroller är andra uppgifter som kommer ingå i dina sysslor liksom administration av tankkort till förare och fordon. Du har kontakt med försäkringsbolag vid försäkringsskador på fordon. För att utföra detta på det allra bästa sättet och bidra till utveckling kommer du att behöva omvärldsbevaka och utveckla befintliga system och rutiner.
Din bakgrund
För att lyckas med uppgiften så behöver du minst ha en gymnasieutbildning inom teknik/fordon och självklart ett brinnande intresse för detta. Har du erfarenhet av fordonsdatabaser och skadehantering är det en merit liksom att vi gärna ser att du har erfarenhet av service och skadehantering inom fordonsbranschen. Då huvuddelen av arbetsuppgifterna sker i olika dataprogram så behöver du ha en god datavana liksom administrativ erfarenhet av beräkning och analyser. I jobbet kommer du att ha många kontakter, såväl internt som externt, vilket kräver goda kunskaper i svenska och engelska, kan du dessutom tyska så är det en fördel.
Personliga egenskaper
Du är initiativrik och noggrann med ett bra ordningssinne. Du har förmågan att lösa problem och driva ett kontinuerligt utvecklingsarbete.
Det här är jobbet för dig som tycker om att kombinera teknik, fordon och administration. Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får utrymme att jobba självständigt under eget ansvar men också som lagspelare. 
Arbetstider
Tjänsten är ett vikariat på heltid till 2019-01-31. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ansökan till tjänsten
Frågor kan du ställa till teknisk chef Carl Johan Rydh 076 76 29 899. Du sänder din ansökan med personligt brev och CV till teknisk chef carl.johan.rydh@bergkvarabuss.se snarast eller senast 2018-04-31. Ansökningar behandlas löpande.